Ułatwienia dostępu

  • Slajd3
  • Slajd2
  • Slajd1

E-STEPS

logo

E-STEPS (E-Skills Training on Employability Practices & Solutions)

Międzynarodowy projekt w ramach Erasmus+ realizuje konsorcjum, które tworzy 5 organizacji z Polski, Hiszpanii, Włoch, Bułgarii i Słowenii. Koordynatorem projektu jest Stowarzyszenie „Euro Lider” z Lublina, pozostali partnerzy to: ERIFO z Rzymu, Valencia Inno Hub z Walencji, Know and CanAssociation z Sofii  i University of Maribor z Mariboru.

Założenia projektu:

Projekt E-STEPS zakłada zwiększenie mobilności zawodowej uczniów szkół zawodowych z pięciu krajów UE poprzez zdobycie przez nich wiedzy i umiejętności w zakresie kompetencji miękkich oraz rozwój europejskiego obszaru uczenia się poprzez podniesienie jakości pracy nauczycieli/edukatorów. W projekcie zaangażowanych będzie bezpośrednio 500 uczniów po 100 uczniów z każdego kraju partnerskiego, 150 nauczycieli, oraz przedstawiciele instytucji oświatowych.

Podczas projektu uczniowie szkół zawodowych odbędą kurs służący rozwojowi kompetencji miękkich (6 kompetencji) realizowany dwuetapowo – warsztaty wspomagane pracą na platformie e-learningowej oraz część samokształceniowa której finałem jest udział w konkursie – laureaci konkursu będę aktywnie uczestniczyć w konferencji upowszechniającej rezultaty pracy w projekcie.

Działania podejmowane w projekcie zakładają powstanie i testowania innowacyjnych narzędzi w postaci platformy e-learningowej oraz zestawu materiałów edukacyjnych (poradniki, szkolenia elearningowe, programy warsztatów, poradniki dobrych praktyk).

Projekt zakłada trwałe zmiany w sposobie funkcjonowania młodych uczniów szkół zawodowych – wzmocnienie potencjału zawodowego i osobowościowego poprzez rozwijanie kompetencji miękkich przyczyni się do zwiększenia mobilności na rynku pracy oraz uzyskania satysfakcjonującej pracy.

Nauczyciele objęci działaniami projektowymi zyskają nowatorskie narzędzia pracy, które pozwolą wypełnić istniejącą w szkolnictwie zawodowym lukę kompetencyjną związaną z umiejętnościami miękkimi niezbędnymi na rynku pracy:

  1. Zarządzanie ścieżką kariery;
  2. Samo refleksja (mocne i słabe strony, wartości, zainteresowania), w tym samoocena i pewność siebie;
  3. Inteligencja emocjonalna;
  4. Zarządzanie swoim zdrowiem psychicznym (odporność na stres, rezyliencja);
  5. Budowanie relacji i networking).

Udział w projekcie będzie przebiegał w trzech etapach:

Etap I:

Konferencja networkingowa pierwsza konferencja upowszechniającą (30 osób) na którą zostaną zaproszone przedstawiciele organu prowadzonego szkołę, doradcy zawodowi, psychologowie, pedagodzy, nauczyciele przedmiotów zawodowych, przedstawiciele innych szkół, przedstawiciele lokalnych władz i organizacji pozarządowych oraz lokalnej prasy, tak aby informacja o projekcie dotarła do jak największe liczby intersariuszy.

W trakcie konferencji zaprezentujemy projekt, jego wytwory, które będzie można przetestować, będzie także przygotowywana pierwsza część filmu promującego projekt i jego wytwory.

Etap II:

Odbędą się warsztaty dla uczniów na których odbędzie się testowanie platformy e-lerningowej oraz autorskie warsztaty rozwijające kompetencje miękkie wskazane w projekcie.

Warsztaty odbędą się w 10 grupach po ok. 10 osób, łącznie 100 osób czas trwania 1 warsztatu to 3 godziny lekcyjne. Udział w warsztatach kończy się konkursem dla uczniów, gdzie przewidziane są atrakcyjne nagrody za zajęcie 3 pierwszych miejsc. Laureaci konkursu wystąpią także w filmie.

Uczniowie biorący udział w warsztatach otrzymają materiały szkoleniowe oraz pendrive.

Etap III

Konferencja upowszechniająca wszystkie wytwory projektu, zorganizowana na zakończenie projektu. Na konferencję zostaną zaproszeni doradcy zawodowi, pedagodzy, psychologowie, nauczyciele zawodu, dyrektorzy szkół, osoby opiniotwórcze i media oraz uczniowie – laureaci konkursu. Na konferencji będzie nagrywana kolejna część filmu, do udziału w której zostaną zaproszeni m.in. laureaci konkursu. Film, jak wcześniej wspomniano stanowi materiał promujący projekt, ale także szkoły partnerskie, biorące udział w testowaniu narzędzi.

Artykuły o realizacji projektu

Międzynarodowy projekt E-Steps

Zakończenie Międzynarodowego Projektu E-STEPS

II Konferencja Upowszechniając E-STPES dla nauczycieli

Przydatne linki związane z realizacją projektu:

Platforma E-Steps

Kanał na YouTube

Website

Facebook E-Steps

 

Plan lekcji 1

wirtualna gazetka szkolna1

librus2

itszkola

mol net plus