Ułatwienia dostępu

  • Slajd3
  • Slajd2
  • Slajd1

Szkoła Kluczowych Kompetencji

„SZKOŁA KLUCZOWYCH KOMPETENCJI.
Program rozwijania umiejętności uczniów szkół Polski Wschodniej"

Nasza szkoła została wybrana do udziału w programie realizowanym przez: Wyższą Szkołę Ekonomii i Innowacji w Lublinie - Lidera Projektu i Partnerów: Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie, Wyższą Szkołę Administracji Publicznej w Białymstoku, Wyższą Szkołę Biznesu im. bpa Jana Chrapka w Radomiu, Wyższą Szkołę Humanistyczno - Przyrodniczą w Sandomierzu.

Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i Budżetu Państwa w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki: Priorytet II. Wysoka jakość systemu oświaty: Działanie 3.3 Poprawa jakości kształcenia: Poddziałanie 3.3.4 Modernizacja treści i metod kształcenia.

Celem Projektu jest zwiększenie dostępności do rozwoju kompetencji kluczowych uczniów szkół ponadgimnazjalnych o profilu zawodowym oraz szkół policealnych w Polsce Wschodniej.

Projekt skierowany jest do 5000 uczniów z 50 szkół ze wskazaniem na szkoły z obszarów wiejskich, po 10 szkół z województw: lubelskiego, podlaskiego, mazowieckiego, podkarpackiego, świętokrzyskiego.

W ramach projektu: 

Zostanie utworzony portal edukacyjny „kluczow E-kompetencje" na którym będzie się odbywać komunikacja i wymiana informacji pomiędzy organami prowadzącymi, nauczycielami, partnerami projektu.

Zrealizowane zostaną programy autorskie uwzględniające kształtowanie kompetencji kluczowych w zakresie nauczania:

  • przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, 
  • technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT), 
  • języków obcych, 
  • przedsiębiorczości,

W celu doskonalenia nabywanych przez uczniów kompetencji kluczowych zorganizowane zostaną:

  • Wakacyjne Obozy Naukowe,
  • Koła Naukowe,
  • Studium Kompetentnych Liderów, 
  • Przedsiębiorstwo Symulacyjne;
  • Konkursy na opracowanie projektów przedsięwzięć w poszczególnych szkołach;

Dla nauczycieli zorganizowane zostaną:

• warsztaty dotyczące modyfikowania programów nauczania i metodyki rozwijania kompetencji kluczowych;

• kwartalne seminaria dotyczące wymiany doświadczeń odnośnie wdrażanych w szkołach programów - „Platforma kompetencji";

• obserwacja i analiza wybranych zajęć prowadzonych przez zespół metodyków Mobilnego Instytutu Kompetencji;

Dla organów nadzoru pedagogicznego, organów prowadzących szkoły, regionalnych instytucji rynku pracy oraz przedstawicieli zainteresowanych szkół zorganizowane zostaną:

• seminaria w celu zidentyfikowania oczekiwań co do jakości i kierunków kształcenia w szkołach zawodowych oraz służące diagnozie sytuacji lokalnej i regionalnej;

• seminaria promujące osiągnięcia uczniów w zakresie kompetencji kluczowych,

Rezultatami Projektu będzie:

nabycie przez 5000 uczniów umiejętności praktycznego wykorzystania kompetencji kluczowych, 

opracowanie i wdrożenie programów rozwijających kompetencje kluczowe w 50 szkołach, 

upowszechnienie indywidualnych programów autorskich rozwijania kompetencji kluczowych, 

opracowanie, wykorzystanie i upowszechnienie podręczników rozwijania kompetencji kluczowych, 

opracowanie, wykorzystanie i upowszechnienie poradników metodycznych dla nauczycieli,

upowszechnienie raportów prowadzonych badań naukowych innowacyjnego procesu dydaktycznego;

upowszechnienie raportów ewaluacyjnych jako przykładu metodologii wdrażania programów rozwijania kompetencji kluczowych,

film edukacyjny prezentujący sposoby kształtowania kompetencji kluczowych

W ramach projektu Szkoła uczestnicząca w projekcie może m.in. uzyskać:

  1. Udział w warsztatach dotyczących opracowywania programów nauczania i metodyki rozwijania kompetencji kluczowych, z uwzględnieniem sytuacji lokalnej, regionalnej oraz potrzeb pracodawców.
  2. Wsparcie dla nauczycieli ze szkół biorących udział w projekcie, merytoryczne i finansowe, przy opracowywaniu autorskich programów z zakresu rozwijania kompetencji kluczowych z zakresu:
    • przedmiotów matematyczno-przyrodniczych,
    • technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT),
    • języków obcych,
    • przedsiębiorczości
  3. Materiały pomocnicze do zajęć (flipcharty, arkusze papierowe, pisaki itp.).
  4. Materiały dla szkół, pozwalające na wdrażanie w atrakcyjny, rozwijający naukowe myślenie sposób, programów Kompetencji Kluczowych (KK).
  5. Pomoce dydaktyczne dla szkół pozwalające na wdrażanie programów KK w atrakcyjny sposób, rozwijający naukowe myślenie.
  6. Udział w Konkursie, w którym zostaną wykorzystane w praktyce, nabyte w trakcie projektu umiejętności, które pozwolą na doskonalenie i wykorzystanie Kompetencji Kluczowych w wybranym przez Szkołę zakresie. W ramach grantu dla Szkoły zakupione zostaną pomoce dydaktyczne.
  7. Dokument potwierdzający udział Szkoły w projekcie oraz dokumenty potwierdzające rozwój zawodowy nauczycieli,

W ramach projektu nie jest wymagany wkładu finansowego ze strony Szkoły oraz zaangażowania w rozliczanie Projektu.

 

Plan lekcji 1

wirtualna gazetka szkolna1

librus2

itszkola

mol net plus