KKZ
BIBLIOTEKA

Wycieczka do Warszawy - klasa 2TP

SPRAWOZDANIE Z WYCIECZKI: 4 listopada 20008 r

Nasza wycieczka trwała trochę dłużej niż przewidywano bo natknęliśmy się na korki. Jednak nam to nie przeszkadzało, gdyż mogliśmy wykazać się skrytymi muzycznymi talentami.☺ Po tak mile spędzonym czasie dotarliśmy do pierwszego celu naszej podróży czyli do: Muzeum Drukarstwa Warszawskiego Zgromadzono tam 20 tysięcy muzealiów stanowiących zasób Muzeum. Zdecydowaną ich większość stanowią wszelkiego rodzaju druki: książki, czasopisma, grafiki, kartografia, archiwalia i akcydensy, plakaty, oprawy artystyczne. Jesteśmy przyszłymi poligrafami dlatego z chęcią oglądaliśmy  wystawy takie jak:
-  „Czar czcionki” wystawa ta ukazuje wynalazek Gutenberga oraz tradycyjne techniki składu i druku, dawne prasy drukarskie, szlachetne techniki graficzne, narzędzia, materiały i wytwory introligatorskie.
-  „Alchemia książki” to wystawa proponująca wędrówkę w czasie i przestrzeni, podczas której zobaczyć można książkę, jakiej się nie zna, lub nie myśli się o niej w ten sposób.
-  „Salon Warszawskiego Wydawcy”, którego ozdobę stanowi wyposażenie gabinetu znanego wydawcy Salomona Lewentala, wzbogacone prezentacją rodzinnych pamiątek i archiwaliów firmy „ Księgarnia Nakładowa’’.

Mieliśmy również okazję uczestniczyć w warsztatach drukarskich. Bardzo miły pan przewodnik (widoczny na zdjęciu wyżej) zaprezentował nam w jaki sposób przed laty korzystano z żeliwnej prasy korektorskiej, po czym każdy z nas osobiście spróbował wykonać nadruk na tej maszynie. Swoje dzieła mogliśmy zachować na pamiątkę. Kolejnym punktem lekcji muzealnej była nauka korzystania z maszyny wyciskowej, czyli urządzenia wytłaczającego nadruki i obrazki na okładkach książek. Wszyscy świetnie poradziliśmy sobie z zadaniami:).

Po ciężkiej pracy przyszedł czas na odpoczynek, udaliśmy się do Arkadii. Na miejscu po bardzo długiej naradzie wybraliśmy film ( High School Musical 3). Nawet długie reklamy przed filmem nie przeszkodziły nam w świetnej zabawie przy oglądaniu. I wreszcie nastąpił długo oczekiwany moment przez wszystkich z nas a mianowicie czas wolny, dostaliśmy tylko 1h dlatego każdy poszedł w swoim kierunku.

Okazało się że najczęściej odwiedzanymi przez nas miejscami był: McDonald’s,  KFS oraz inne bary szybkiej obsługi w następnej kolejności sklepy z ubraniami oraz ze sprzętem elektronicznym. Kilku szczęśliwcom naszej klasy udało nawet spotkać się z aktorami polskiej sceny np. Maciejem Wilewskim i Ewą Wencel.

Po całym dniu wrażeń nadeszła pora na powrót do domów. Z ponurą miną opuszczaliśmy stolice lecz taki nastrój panował w nas tylko do momentu wejścia do autokaru. Zaraz po zajęciu miejsc wszyscy razem śpiewaliśmy i bawiliśmy się tak dobrze, że nikt nie zwrócił uwagi na czs podróży,który upłynoł tak szybko. Bez wątpienia każdy z nas będzie jeszcze długo wspominał tę wycieczkę z uśmiechem na ustach. Podczas tego wyjazdu dzięki pani Małgosi (naszej wychowawczyni), oprócz dobrej zabawy wyniesiemy również wiedzę, którą na pewno  byłoby nam trudniej poznać z książek.

W imieniu wszystkich
uczestników wycieczki
sprawozdanie napisała
Marlena  Rosłaniec.

Zapraszamy do Galerii

Licznik odwiedzin

Dziś jesteś 322 gościem na stronie.

Wszystkich odsłon strony było 1876265.