KKZ
INTERNAT
BIBLIOTEKA

Wyjazd do Brukseli

Już po raz drugi trzy absolwentki Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1                  im. Bohaterów Westerplatte w Garwolinie Olga Smułka, Milena Kot oraz Patrycja Piętka wraz z opiekunką Anną Maszkiewicz uczestniczyły w kilkudniowej wycieczce do Belgii. Wyjazd sponsorowało Ministerstwo Spraw Zagranicznych i Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce, za zajęcie I miejsca w Polsce w konkursie „Moja szkoła w Unii Europejskiej – edycja Powrót do szkoły”.

Była to wizyta studyjna w instytucjach europejskich, jak Komisja Europejska, Parlament Europejski oraz Stałe Przedstawicielstwo Rzeczypospolitej Polskiej przy Unii Europejskiej. Ponadto zwiedzaliśmy zabytki Brugii ( Średniowieczną starówkę z Bazyliką Świętej Krwi z XIII wieczną dzwonnicą, ratusz i halę targową oraz muzeum ze wspaniałą kolekcją malarstwa flamandzkiego), a także zabytki Gandawy. Natomiast w Brukseli podziwialiśmy miniaturowe budowle w Parku Rozrywki „Mini – Europa”, niedawno otwarte Parlamentarium, zwiedzaliśmy zabytki Starówki, między innymi brukselski Grand – Place, „Manneken Pis” – symbol miasta czy Muzeum Scientastic. Byliśmy też w Fabryce Czekolady „Planet Chocolate”. Zrobiliśmy zakupy różnych czekoladowych słodkości, z których Belgia przecież słynie na całym świecie. Podróż w obydwie strony odbywała się samolotem, na miejscu mieliśmy do swojej dyspozycji autokar, posiłki jedliśmy w różnych, regionalnych restauracjach, każdy uczestnik na początku wycieczki otrzymał kieszonkowe.

Wyjazd dostarczył nam wielu wrażeń, mogliśmy podziwiać wspaniałe zabytki, poznać funkcjonowanie instytucji europejskich, nawiązaliśmy nowe znajomości i przyjaźnie       z ludźmi praktycznie z całej Polski. Wniosek jest jeden, warto angażować się w różne projekty, konkursy i olimpiady, warto coś robić, dawać z siebie wszystko, gdyż marzenia naprawdę się spełniają.

Zapraszamy do Galerii

Licznik odwiedzin

Dziś jesteś 2436 gościem na stronie.

Wszystkich odsłon strony było 1962411.