Ułatwienia dostępu

  • Slajd3
  • Slajd2
  • Slajd1

Praktyki uczniów w hiszpańskim Alicante

Nasi uczniowie rozwijali kompetencje podczas zagranicznych praktyk w ramach Programu Erasmus+ 2022-1-PL1-KA121-VET-000058359 finansowanego ze środków Unii Europejskiej w kwocie 58 741 EUR. Od 29 maja do 9 czerwca 2023 r. uczniowie klas czwartych technikum rachunkowości i technikum informatycznego odbywali praktyki w hiszpańskich firmach pod opieką nauczycieli p. Emilii Zalech, p. Hanny Tomasiak, p. Konrada Piotrowskiego i p. Piotra Muchy.

Poza wysiłkiem włożonym w wykonywanie zadań powierzanych im przez hiszpańskich pracodawców, uczniowie każdego dnia poświęcali czas na rozwijanie swoich kompetencji świadomości i ekspresji kulturowej poprzez zwiedzanie najpiękniejszych i najciekawszych miejsc w Alicante. Uczniowie zwiedzili m.in. zamek Świętej Barbary (Castillo de Santa Barbara) na górze Mount Benacantil, wznoszącym się ponad 160 metrów nad poziomem morza; arenę walk byków (Plaza de Toros) czy muzeum z wystawami historycznymi i eksponatami nawiązującymi do słynnej lokalnej tradycji ognisk świętojańskich (Museo de Fogueres). W ramach rozwijania kompetencji społecznych i językowych uczestniczyli w miejskiej grze terenowej, dzięki której poznali różne zakątki i ciekawostki na temat Alicante oraz lekcji języka hiszpańskiego, dzięki której nauczyli się porozumiewania w codziennych sytuacjach. Podczas weekendu wzięli udział w wycieczce do Walencji, gdzie zwiedzili piękne centrum miasta, największy zadaszony rynek świeżych produktów w Europie (Mercado Central) oraz największe oceanarium i morską stację badawczą w Europie (Oceanogràfic). W Oceanarium odwiedzili pawilon arktyczny, ptaszarnię, strefę śródziemnomorską, podwodny tunel w strefie oceanicznej oraz obejrzeli niesamowity pokaz delfinów w delfinarium. W ramach wycieczek zobaczyli również miasto Bocairent, gdzie zwiedzili kompleks 50 wykutych przez człowieka niewielkich jaskiń w zboczu górskim (Covetes dels Moros), których przejście stanowiło nie lada wyzwanie dla niejednego miłośnika aktywności fizycznej. Po całodniowych wędrówkach mieli czas na relaks w błękitnych wodach niewielkich jeziorek zwanych naturalnymi basenami. Piękna, słoneczna pogoda pozwoliła również na całodniową wyprawę na urokliwą hiszpańską wysepkę Tabarca, gdzie uczniowie wraz z opiekunami dotarli promem wypływającym z Alicante. Tabarca jest największą i jedyną zamieszkaną wyspą Wspólnoty Autonomicznej Walencji, a jej powierzchnia to zaledwie 0,3 km2. Udział w programie pozwolił uczniom podnieść nie tylko kwalifikacje zawodowe poprzez doskonalenie umiejętności praktycznych, lecz także rozwinąć kompetencje językowe, kulturowe i społeczne.

Tekst Emilia Zalech

 

Plan lekcji 1

wirtualna gazetka szkolna1

librus2

itszkola

mol net plus