Kończy się powoli rok szkolny 2018/2019 i ostatnia grupa z naszej szkoły, tym razem nauczycieli, przebywa w Hiszpanii w ramach projektu "Mobilność to sukces". Ale projekt ten, to przede wszystkim zagraniczne praktyki dla licznej grupy młodzieży z naszej Szkoły, które stały się już tradycją i jednocześnie wielka przygodą.
Nasza przygoda rozpoczęła się 17 lutego. Tego dnia wystartowaliśmy z Okęcia, aby kilka godzin później znaleźć się w Granadzie, stolicy pięknej hiszpańskiej Andaluzji. Już pierwszą atrakcją dla większości z nas był lot samolotem, a zwłaszcza niesamowite widoki. Następnego dnia rano pełni niepokoju i ekscytacji zarazem, udaliśmy się na pierwsze spotkanie do firm, w których mieliśmy odbywać praktyki przez najbliższe 2 tygodnie. Przez ten czas staraliśmy się jak najlepiej wypełniać powierzone nam obowiązki. Mimo bariery językowej poradziliśmy sobie! Razem ze współpracownikami mogliśmy wymieniać się doświadczeniami, poznawać nowych ludzi i przy okazji ciekawe słowa w języku hiszpańskim. Praca i nauka przebiegała nam w przyjemnej atmosferze. Poza pracą mieliśmy okazję zwiedzić ciekawe obiekty w Granadzie m.in. Alhambrę – kompleks pałacowo-ogrodowy, prawdziwe jaskinie mieszkalne w dzielnicy Sacromonte, niezwykłą starą dzielnicę Albaicin, Katedrę Najświętszej Maryi Panny od Wcielenia - piękną monumentalną świątynię, którą budowano 150 lat. Umiejętności językowe rozwijaliśmy na zajęciach języka hiszpańskiego. Czas umilały nam wycieczki poza Granadę do Salobrenii, gdzie mogliśmy zobaczyć niesamowity zamek- Castillo de Salobreña oraz poopalać się nad Morzem Śródziemnym. Byliśmy też Sewilli i tam zwiedziliśmy imponujący Plac Hiszpański (dla fanów Gwiezdnych Wojen - plac ten "zagrał" planetę Naboo w "Mrocznym Widmie"), siedzibę królów hiszpańskich - kompleks pałacowy Alcázar ( info dla fanów Gry o Tron - Alcazar "zagrał" miasto Dorn w serialu), katedrę w Sewilli z grobem Krzysztofa Kolumba. We wszystkich miejscach zrobiliśmy setki pięknych zdjęć, które będą nam przypominać o tej fascynującej przygodzie.

Opracowała Beata Zięcina, klasa 3aTE.