O naszej wycieczce było głośno zanim się jeszcze zaczęła. Wszyscy chcieli wziąć w niej udział. 2 października w podróż do Zakopanego wyruszyli uczniowie z klasy 2aTE (28), 3aTE (13), 2TOR (2) oraz z 3bTE (2)  z opiekunkami p. Marią Kowalczyk, p. Anetą Winek i p. Anną Przybysz.

Pierwszego dnia po godzinach spędzonych w autobusie dotarliśmy do Zakopanego. Jednym z punktów naszej wycieczki było podziwianie Tatr ze szczytu Gubałówki. Oczywiście byliśmy również na najstarszej nekropoli Cmentarzu Zasłużonych  na Pęksowym Brzyzku, który powstał w drugiej połowie XIX wieku. Bramę cmentarną zaprojektował sam Stanisław Witkiewicz. Tu spoczywają najbardziej zasłużeni dla Zakopanego.  Na koniec dnia przeszliśmy się po najsłynniejszym deptaku - Krupówkach. Mimo niesprzyjającej aury świetnie się bawiliśmy. Drugiego dnia wcale nie było lepiej. Dolina Kościeliska, najpiękniejsza w Tatrach, powitała nas chłodnym powietrzem, błotem. To jednak nas nie zraziło do pieszej wędrówki. Nie jesteśmy w stanie oddać słowami piękna krajobrazów i emocji jakie w nas budziły. Dzięki tej wędrówce po górskich szlakach stało się dla nas zrozumiałe to co pisał Kazimierz Przerwa-Tetmajer Kocham Tatry. Kocham ich pustkę i milczenie, ich martwość o spokój posępny. W ich mgłach błąka się myśl moja i szuka dawnych swoich wierzeń i miłości, uczuć i siły. Po ich dolinach i przełęczach chodzi myśl moja i smuci się, że nie może być ogniem w ogniu, wichrem w wichrze, światłem w świetle; że nie można być z wami, być waszym, o duchy żywiołów! Nad potokami usiada myśl moja i smuci się…”

Wieczorem zapomnieliśmy o otartych nogach i wzięliśmy udział w przygotowanych dla nas atrakcjach, czyli pieczeniu kiełbasek na ognisku i wspólnej zabawie prawie do białego rana :) Trzeciego dnia zwiedziliśmy wszystkie ekstremalne atrakcje w Energylandii w Zatorze i pełni wrażeń wróciliśmy do Garwolina.